Björn Ljungdahl tillträder som ansvarig för SKF:s nya marknadskommitté

Förbundet har som en del av satsningen på SKF Strategi 2030 valt att kraftigt vidareutveckla den funktion för sponsring man tidigare har haft och istället inrättat en marknadskommitté. Som ansvarig för Marknadskommittén och därmed med en roll som Marknadsansvarig i förbundet har förbundsstyrelsen utsett Björn Ljungdahl. Förbundet ser Björns långa erfarenhet, gedigna kunskaper, sitt genuina engagemang i sportens utveckling, samt sin generella professionalitet och drivkraft som ovärderlig för det här uppdraget. 

I Marknadskommitténs ansvar ingår bland annat hållbarhet, etik, affärsutveckling och marknadsfrågor. De huvudsakliga marknadsområdena inkluderar frågor som sponsring, bidrag, och nya affärsmöjligheter för förbundet och föreningarna. Ett viktigt syfte med den nya marknadskommittén är att skapa förbättrade ekonomiska förutsättningar för förbundets landslagsverksamhet. Därmed så har det redan börjat etableras ett nära samarbete mellan Marknadskommittén, Landslagskommittén och Utbildningskommittén. Och i längden så kommer marknadskommittén även att samverka i tät dialog med Forsknings- och utvecklingskommittén, Graderingskommittén och Kommunikationskommittén. I det direkta uppdraget så ingår nu att tillsammans med ledande svenska kickboxare utveckla nya motionärskoncept baserat på kickboxning för skolor, gym, och arbetsplatser med syfte att sprida vår utövarbas.

Björn har nu påbörjat uppdraget att formera kommittén genom att presentera en struktur för organisation, ta fram en arbetsbeskrivning, och påbörja dess implementering. Förbundet ser fram emot att följa den mycket intressanta utveckling som nu är på gång. 

Skulle du vilja bidra med dina kunskaper i Marknadskommittén, eller om du har någon affärstanke eller något sponsringserbjudande du skulle vilja bolla med förbundet, så är du välkommen att kontakta Björn på marknad@swekickboxing.se

Kommande evenemang